7. huhtikuuta 2014

404 money error.

404 päivää häihin.
Takaraivossa jyskyttää kamala ajatus siitä, että viimeinkin pitäisi laskea joku realistinen budjetti.
Mä en halua.
Todellista budjettia häille ei enää voi laskea, sillä kaikenlaisia ostoksia ja hankintoja on jo tehty, enkä todellakaan ole säästänyt mistään kuitteja.

Budjettilaskelma olisikin ehkä enemmän sellainen kehys, suuntaa antava numero, vähän jotain sinne päin.
Pari päivää sitten keskusteltiin hääbudjetista ja mä sanoin Andylle että en haluaisi asettaa mitään rajoja että 8000 euroa ja ei penniäkään enempää.
Menee mitä menee, eihän sille mitään voi. Enkä tarkoita että kaikesta oltaisiin valmiita maksamaan mitä vaan ilman minkäänlaisia rajoituksia, vaan että jos haluamamme bändi maksaisi 1000€ niin sitten se maksaa sen verran.
Tai jos täydellisen koristelun juhlatilaan saa kukilla, jotka maksavat 500 euroa, niin sitten ne maksaa sen verran.
Me ollaan onnistuttu "säästämään" jo esimerkiksi ruokailussa niin paljon rahaa (melkein toista tonnia) että mulla on tosi kova luotto siihen, ettei meidän budjetti räjähdä käsiin.
HAHAHAHHAH.
Oliskin. No on mulla. Tavallaan.

Katsotaans.

Koristeluihin meillä on jo aika paljon tavaraa, sanotaan että tällä hetkellä koristeluihin voisi budjetoida pari sataa euroa plus kukat.

Kukkiin menevää rahaa en osaa laskea ollenkaan, koska pöytäkoristelut on jotenkin niin suunnittelu asteella vielä. Yyh. Jos mä päätän etten heitä kimppuani kellekkään naimattomalle daamille (Jenna, sun toiveesi on kyllä huomioitu! ;) niin en todellakaan halua mitään järjettömän kallista kukkapuskaa seisomaan maljakkoon.
Selviän ehkä alttarille kävelystä ihan jollain peruskimpullakin.

Mulla on jo puku, mutta haluaisin kovin mieluusti vielä toisen. Oon kyllä jo tuuditellut itseäni, että jos budjetti jostain syystä räjähtääkin käsiin, niin mulla tosiaan on jo puku.
Toisesta puvusta en haluaisi köyhtyä aivan älyttömästi, aivan maksimissaan 800 €.

Andyn vaatetuksesta meillä on hommattuna rusetti ja henkselit, joita se ei kuulemma aio laittaa päällensä,
eli ei oikeasti mitään.
Mulla ei oo hajuakaan paljonko Andyn vaatetukseen edes pitäis budjetoida. 
Haluaako se vuokrata puvun vai ostaa? Mistä? Minkälaisen?
Emminätiedä.

Bestmanien vaatetus riippuu niin paljon Andyn ja kaasojen vaatutetuksesta, etten pysty edes alustavasti miettimään tätä vielä. A-P-U-A.

Kaasojen mekkoihin on budjetoitu yhteensä 140€ ja tällä hetkellä mulla on tilauksessa uudet mekot (sormet ristiin että ne on ihanat!) ja niiden hinta alittais tän budjetin muutamalla kympillä.
Lets see.

Juhlapaikan on vuokraan ei olla budjetoitu mitään, sillä mun isä on luvannut kustantaa sen.
Kiitos iskä!

Hääautoa ei tule, joten siihen on budjetoitu tasan nolla euroa.

Sormuksiin ollaan käytetty nyt 600 euroa ja tullaan käyttämään varmaan vielä 800 euroa.
Ehkä, jos Andy osais valita itselleen sormuksen.

Musiikkiin ja ohjelmaan ei olla budjetoitu mitään, enkä tiedä tullaanko budjetoimaankaan.
Äh, en tiedä mitä mieltä olisin tästä. 

Juomiin ollaan budjetoitu jotain karvan alta tonni, joka on ihan älyttömän yläkanttiin.
Tätä pitää varmaan vähän laskeskella vielä.

Kutsuihin ja muihin paperitarvikkeisiin ei olla budjetoitu mitään, menee mitä menee periaatteella.

Hotelleihin (avustajien ja hääyön viettoon) ei olla myöskään budjetoitu vielä mitään, mutta menee mitä menee.
Varmaan pari kolme sataa ainakin.

Ja sitten on vielä kaikki näiden isompien menojen lisäksi ärsyttävät pikkukulut.

Mulla on ollu viime viikkoina tosi usein sellanen olo, että miksi mä järjestän "isoja" häitä kun en selvästikään tiedä yhtään mitä teen.
Miksi mä kuvittelen että osaisin järjestää ja organisoida tällaiset kinkerit kun en osaa edes yhtä budjettia suunnittella.
Ja sitten mua on alkanut naurattamaan, että mitä väliä sillä on osaanko laskea budjettia vai en?
Kun en ainakaan osaa säästää!

Nimimerkillä, eilen ärsytti joten kävin vähän shoppailemassa.



2 kommenttia:

  1. Meillä on ollut aikasamanlainen ajatusmaailma, että menee mitä menee ja budjetti on laskettu vain juhlapaikan + ruuan + kuvaajien + bändin osalta, sillä muut kulut tuntuu olevan sellaisia "juoksevia" tai en minä tiiä... Mutta kuitenkin, hyvä että teillä on aikaa niin teillä on aikaa myös säästää sitä tahtia, mitä pystytte! :)

    VastaaPoista
  2. Mä oon tehnyt sellaista inhorealistista kustannuslaskelmaa, johon oon kerännyt jokaisen pikkuhankinnankin ja jopa sellaisia hankin-tämän-vuosia-sitten-mutta-kai-tämän-voisi-laskea-häähankinnaksi -juttuja. Lisäksi oon arvioinut siihen yläkanttiin, et mihin meillä tulee vielä rahaa menemään. Aloitin sen tekemisen, koska halusin näyttää sulhaselle, miten mun pieniin koriste- ja askarteluhankintoihin voi upota kauheesti rahaa ja ei ole reilua, että ne menee mun käyttötililtä ja vaan isot jutut menee häätililtä. Siinä mun hankinnat on tällä hetkellä muutaman tonnin (mukana arviot tulevista hankinnoista) ja sulhasen vähän päälle satasen, tosin osa mun hankinnoista on henkilökohtaisia morsianhankintoja...

    VastaaPoista

Sana on vapaa!