27. huhtikuuta 2013

Mennään naimisiin! Häät! You&your Wedding! Bröllop!

Häälehtiä! Sama sääntö koskee kenkiä ja häälehtiä, niitä ei koskaan voi olla liikaa!
Joskus vuosia sitten löysin kirpparilta IKEA-kassillisen häälehtiä ihan naurettavaan hintaan. Vaikka häät eivät silloin olleet missään määrin ajankohtaiset, oli mun pakko ostaa ne lehdet! Eilen kävin hakemassa Tammisalosta toisen jättikassillisen häälehtiä ja tänään mun olis tarkoitus selata ne kaikki läpi!


Suomalaiset häälehdet pyörii vuosi toisensa jälkeen samojen aiheiden ympärillä. Sen takia mä rakastan ulkomaalaisia häälehtiä! Brittiläiset häälehdet on aivan oma lukunsa, aika konservatiisia ideoita ja perinteikkäitä ehdotuksia. Jenkkien häälehdet on enemmän uskaliaita ja idearikkaampia. Tietenkin amerikkalaisia häälehtiä lukiessa tulee usein suru puseroon, kun Suomessa ei voi toteuttaa läheskään kaikkia hyviä ideoita. Martha Stewartin häälehdissä on yleensä on älyttömät määrät DIY juttuja, joita kukaan normaali ihminen ei todellakaan osaisi itse tehdä (lue: minä). Siitä huolimatta, niissä on oikeasti ihan kivoja ideoita. Eihän niitä tarvitse itse toteuttaa!
Venäläiset häälehdet. Hohhoh. Yhtä itänaapurin häälehteä lukiessa mä jouduin muutamaan otteeseen tarkistamaan etten lukenut jotain huonoa Harry Potter-kopiota.
Ruotsalaiset häälehdet on aika samanlaisia kun suomalaiset. Kaava on lähes vuosittain sama, mutta ideat ehkä vähän monipuolisempia.


Parasta on lukea vanhoja vanhoja häälehtiä. Jos ja kun niistä ei löydä ideoita tai ajatuksia omiin häihinsä, voi nauraa kippurassa niissä esiintyville kampauksille ja vaatteille. Esimerkiksi näistä Mennään Naimisiin-lehdissä vuosilta 2004-2005 on aivan järkyttäviä kampauksia! Eikä nämäkään oo kuin 10 vuotta vanhoja!


Kaikista näistä häälehdistä mä oon koonnut leikekirjaa meidän häistä. Ideoita, ajatuksia ja sen sellasta.
Tää kirja/albumi/whatever me saatiin meidän ystäviltä kihlajaislahjaks, mä en oo ihan varma mikä sen alkuperänen tarkotus oli, todennäkösesti valkokuva-albumi, mutta mä tiesin heti että tästä tulee leikekirja. Joita mulla on kyllä entuudestaankin. Mä oon suunnitellut aika monet häät itselleni, leikekirjoilla. Mutta nyt kun häiden järjestäminen onkin totta ja tapahtuu oikeasti, ei mun aikasemmat ideat ihan hirveästi mielytäkkään mua...

Nyt mä sukellan noiden häälehtien sivuille etsimään ideoita! Mahti lauantaita evribadi!







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sana on vapaa!