27. helmikuuta 2014

Photo booth muuallakin kuin häissä.

Mä oon niin super innoissani!
Meillä on duunissa tulossa yks tilaisuus johon mä ehdotin photo boothia ja tarjouduin tietenkin järjestämään koko roskan.
Kinkerit on kahden viikon päästä ja mulla on photo boothiin tarvittavista härpäkkeistä hommattuna ainoastaan itse kamera.

Joten lampsin tänään  Jätkäsaaren Verkkokauppaan ja menin ahdistelemaan yhtä myyjää, että tulis nyt kertomaan mulle jotain näistä jalustoista.
Tyyppilliseen tapaani kysyin tietenkin aluksi kaikista tärkeimpiä kysymyksiä kuten
"onks teillä mitään vähän nätimmän näkösiä?"
"miks toi härpäke on niin iso ja ruma?"
ja Andyn suosikki
"minkä värinen se kantolaukku on?"

Jalusta-asiat saatiin kondikseen joten siirryin huvikseni tiirailemaan putkia,
joiden sielunelämästä en kyllä ymmärrä juuri mitään.
Myyjä tuli uudestaan juttusille ja keskusteltiin
(myyjä puhui, minä kuuntelin ja yritin ymmärtää edes jotain)
putkista ja kennoista ja valovoimasta ja zoomeista ja polttoväleistä ja mistälie.

Kymmenen pistettä Verkkokaupan kameraosaston pitkätukkaiselle ja partasuiselle kameranerolle!
Oli ilo jutella jonkun oikeasti asiasta tietävän ihmisen kanssa, joka ei kuitenkaan ollut fakkiutunut yhteen ja ainoaan merkkiin, tekniikkaan tai omaan upeuteensa, vaan osasi neuvoa ilman että allekirjoittaneen tarvitsi tuntea itseään aivan totaaliseksi urpoksi!

Tämän jalustan lisäksi mukaan lähti hyvä mieli sekä paaaaljon vinkkejä joilla mun photo booth toivottavasti onnistuu täydellisesti!
Täytyy nyt vaan yrittää muistaa kaikki taustakankaisiin, aukon valintoihin, valotusarvoihin ja zoomeihin ynnä muihin liittyvät neuvot!
Ja siitä puheen ollen, taidankin heti kirjoittaa ne ylös, muutenhan en niitä todellakaan kahden viikon päästä muista...

Ja tämän photo booth kokemuksen aion käyttää hyväkseni myös häissä!
Koska meidän häissä on tarkoitus siis toteuttaa photo booth itse, ei ammattikuvaajalla,
on musta ihan huippua päästä kokeilemaan että miten se käytännössä toimii ja mitä se vaatii.

Aikooko kukaan muu toteuttaa häissään photo boothia itse?
Jos aiot, aiotko kokeilla etukäteen miten homma toimii?
En ollut itse aikaisemmin edes ajatellut koko asiaa, mutta nyt kun näin loistava tilaisuus koitti niin 
en pysty kuin ihmettelemään että miksen mä tätä aikasemmin oo tajunnut?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sana on vapaa!