7. syyskuuta 2014

Tukkakriisi jatkuu..

Hetki sitten postasin tukkakriisistäni ja ratkaisustani kriisin selvittämiseen. Luulin olevani erityisen nokkela ja keksineeni uskomattoman vähän hiuksia rasittavan tavan päästä mustasta väristä eroon.
Voin kuitenkin nyt kertoa, ettei sellaista tapaa ole, ainakaan jos on värjännyt hiuksiaan 13 vuotta samalla värillä.
Aiemman postauksen tukkakriisistä löydät täältä.

Kyllähän hiukseni vaalenivatkin, mutta eivät valitettavasti aivan toivotulla tahdilla, eikä tavalla.
Juurikasvua alkoi olla moooonta senttiä ja jouduin turvautumaan yhteen ja ainoaan kampaukseen joka ikinen päivä, jotten näyttäisi aivan spurgulta.
Tämäkin on loukkaus lähinnä spurguja kohtaan.


Ensin olin aivan vakuuttunut, että olen valmis kantamaan spurgu lookkiani kunnialla pidemmänkin aikaa ja vaalentamaan hiuksiani pitkäjänteisesti ja pikku hiljaa.
Kunnes tajusin että Save the Date-kuvauksemme lähestyvät uhkaavasti, jotain oli siis tehtävä ja äkkiä.
Perjantaina nöyrryin ja ostin värinpoiston. Yhden päivän se kummitteli mulle eteisen pöydälle, muistuttaen olemassaolostaan ja siitä että jotain pitäisi tehdä nyt heti samantien, kuvaukset kun on sovittu jo viikon päähän.
Eilen illalla rohkaisin mieleni ja päätin että nyt tai ei koskaan, ei tässä mitään hävittävääkään ole.
Jos näyttää jo alunperin ihan spurgulta, ei siitä enää paljoa kamalammaksi voi mennä.

Valitettavasti (tai onneksi) eilisestä värjäysprosessistä mulla ei ole teille kuvia tarjota.
Omat ongelmansa värjäykseen toi tietenkin tuo järjetön juurikasvu, värinpoistolla kun on tapana viedä kaikki väri, enkä halunnut juurikasvuni muuttuvan valkoiseksi. Näppäränä tyttönä rajasin värjätyn hiuksen ja juurikasvun rajan ponnareilla ja levitin värinpoistoa näin vain latvoihin. Älyttömän yksinkertaista ja silti se toimi kuin unelma!
Kiss.
Keep it simple stupid.

Kameran jalka ja kaukolaukasin, kiitos universumi!
Aika paljon, mutta ei kuitenkaan liikaa, vaaleni tuo reuhka!

Hiusharjakin on tietysti ihan jees.

Ja erityisen tyytyväinen olen tästä!
Juurikasvu ei muuttunut valkoiseksi, sille siis tapahtunut mitään!
Ei läikkiä, eikä epämääräisiä sotkuja.
Ponnaritekniikkani oli siis silkkaa neroutta!

Nellakin pääsi kuvaan <3

Juurikasvu sieltä edelleen puskee ja rajusti.
Mutta ainakaan ero juuren ja latvan välillä ei ole enää niin älytön.
Kaipa tästä vielä jonkunlainen tukka tulee.
Kuten sanottu, olen niinniinniin tyytyväinen, että tajusin aloittaa tämän tukkasodan nyt, enkä ensi vuoden maaliskuussa.
Nyt mulla on aikaa kokeilla, mokailla ja yrittää uudelleen.
Ja tietenkin toivoa, ettei tukka tipu päästä kaiken tän keskellä...

Vertailun vuoksi, tässä vielä yksi kuva, joka on otettu tämän vuoden toukokuussa.

Seuraava peliliike on vielä itsellenikin tuntematon, ei hajuakaan.
Mutta se on varmaa, että viikon päästä tän pään pitäisi olla jokseenkin kuvaus kunnossa.
Kattellaan!

8 kommenttia:

  1. Suosittelen, että vaikka sulla on tossa värinpoistossa käyny todella hyvin, mee kysymään jostain kampaamosta miten sun kannattais jatkaa. Ne tietää hyviä tapoja, mikä ei rasita sitä hiusta aivan älyttömästi. Voit sitten toteuttaa niitä neuvoja joko siellä kampaamossa tai kotona :) En oo ite koskaan käyttänyt kaupan värejä, mutta oon seuraillut kavereiden kohtaloita noiden kauppavärien kanssa :D nimim. kampaajan tytär

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä pelkään kampaajia! :D Mulla on järjetön fobia, että ne on oikeasti kaikki mua vastaan! Mulla oli joskus teininä luottokampaaja ja kun se muutti pk-seudulta huitsinkuuseen, jäin ihan ypöyksin tähän tukkakriisien maailmaan. Kävin pari kertaa randomisti joillain kampaajilla ja aina oli seurauksena itku kylppärissä mököttäen. Siitä asti oon itse laittanut hiukseni. Ei sillä että lopputulos olisi yhtään sen parempi niin, mutta ainakin hinta on pienempi!
      Nyt kesällä rohkaisin mieleni ja kävin leikkauttamassa kuolleet latvat pois ja ensimmäistä kertaa vuosiin lähdin kampaajalta erittäin tyytyväisenä...

      Hieman muuten naureskelin lukiessasi kommenttiasi, sillä istun tällä hetkellä toinen värinpoisto päässäni :D Voipi olla että suihkun jälkeen itkettää ja mietin, että miksen lukenut Katin kommenttia ennen värin levitystä ja ottanut vinkistä vaaria! :D

      Poista
  2. Hyvältä näyttää! Ihan superhyvä just kun tajusit aloittaa aikaisin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Oon kyllä itsekin hyvin positiivisesti yllättynyt! Toivotaan, että tää toinen värinpoisto ei mee aivan totaalisesti metsään!
      Aikaa häihin on vielä reippaasti, mutta StD kuvauksiin ei oo ku viikko! :D

      Poista
  3. Siitähän tuli kivan värinen.
    Sitä en sitten tiedä millainen se on nyt, jos kerran sulla on toinen poisto päässä...
    Mutta jäi ainakin kuvat muistoksi! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nooooh... Sanotaan nyt näin, että olis tää voinut mennä enemmänkin päin persettä :D
      Ei vain, hyvin vaaleni ja kehtaa lähteä jopa uloskin ilman hattua, mutta ei tää voi viikon päästä enää tältä näyttää!

      Poista
  4. Vau, aikamoinen ero aikaisempaan väriin! Nyt vaan kunnon hiusnaamiot ja öljyt päähän niin eiköhän se tukka anna vielä anteeksi ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä just yritän sulatella kookosöljyä jotta saisin sitä läiskiä päähäni! Toisaalta oon samalla todella yllättynyt jälleen kerran siitä, kuinka anteeks antavainen tukka mulla on! Kaikenmoiset rääkit se on kestänyt kitisemättä! :)

      Poista

Sana on vapaa!