22. syyskuuta 2013

600 päivää rouviintumiseen!

Enää 600 päivää tahtomisiin.
Suunnittelua takana 176 päivää, mitä kaikkea sinä aikana on saatu aikaan? Mitä on vielä tekemättä?
Kuva täältä.
Hankintoja on tehty jo aikalailla. Ei mitään isompaan, mutta pieniä juttuja. Mitään "tärkeää" ei olla vielä saatu varattua, eikä edes päätettyä.
Esim juhlapaikkaa ei olla vielä löydetty! Tää on yks asia mikä vaivaa mua ihan tuhottomasti. Kauheen vaikee suunnitella mitään, kun ei tiedä minkälaiseen tilaan suunnittelee!
Mulla on kyllä tällä hetkellä yks ykkössuosikki, mutta se pitäis käydä vielä paikan päällä tarkistamassa ja varata se. Koskahan tänkin sais tehtyä?
Ehkä mä voisin tässä paljastaa mistä paikasta on kyse jos joku osais kertoa siitä mulle jotain kokemuksia? :)

Kuva täältä.
Kyseessä on siis Finnsin kartano. Tila on ainakin kuvissa ja paperilla lähes täydellinen, mutta en osaa sanoa juuta enkä jaata ennen kun on päässyt käymään paikan päällä. Enkä ehkä sillonkaan!

Sen lisäks ettei meillä ole juhlatilaa, ei meillä oo vielä hajuakaan miten me toteutetaan ruokapuoli. Andyn työn vuoksi mua ainakin houkuttelis kovasti ajatus siitä ettei otettais cateringiä, ainakaan siis ns. tuntematonta cateringia, vaan että yritettäis saada järjestettyä jotain tuttujen kautta.
Tästäkin huolimatta mä oon yrittänyt vähän kartottaa pk-seudun cateringejä ja sitä paljon me sellaisesta köyhdyttäis...
Ei myöskään olla tehty minkäänlaisia päätöksiä koskien valokuvaajaa (paitsi photo booth) tai musiikkia.

Mitä me sitten ollaan saatu aikaan?

No yllättäen, mä oon onnistunut ostamaan kaikkea. Kuten viime postauksessa kerroin oon alottanut ebayn tyhjennys myynnin.
Sen lisäks oon ostanut maljakot pöytäkoristeisiin sekä itse juhlatilaan.

Ikean mjöd tuopit (joita ei btw enää saa ikeasta) tulee meillä vieraiden pöytiin. Mitä näihin tulee, on vielä vähän työn alla.
Täältä voi kurkata mun koristelukokeiluja :) Samasta postauksesta löytyy pari isompaa sylinterivaasia jotka hommasin Orimattilan Mega Areenasta ihan älyttömän edullisesti! Kuva täältä.


Ikean cylinder vaasit löysin jostain fb:n hääkirppikselta puoleen hintaan!
Nämä mä haluaisin laittaa juhlatilan eteiseen ja juurikin niin että niissä palaisi kynttilä.
Mikä tietenkin edellyttää että juhlatilassa saa polttaa kynttilöitä...

Maljakoiden lisäks (tuntuu etten mä muuta oo hamstrannukkaan kun maljakoita!) mä oon ostanut jotain askartelutarvikkeita? (miksi? miksi? en tiedä)
Eli periaattessa vaikka musta tuntuu että mä oon suunnitellut jo vaikka ja mitä, ei meillä oikeastaan oo mitään konkreettista aikaan saatua :D
Mikä nyt sinällään ei oo kovin kamalaa, koska onhan tässä vielä tovi aikaa...

Missä vaiheessa teillä muilla on suunnittelut? Millon teille tuli sellainen olo että nyt on suunnittelut varsinaisesti käynnissä? Mikä oli/on ollut hankalinta suunnittelussa?

2 kommenttia:

  1. Onhan teillä vielä aikaa! Ja hyvähän se on että on ajoissa liikenteessä niin ehtii tekee (toivottavasti) hyviä ja harkittuja valintoja.

    Meillä ainakin iso pyörä lähti pyörimään heti kun saatiin juhltatila varattua. Se määrää aika paljon millanen paikka on (koristelut, tarjoilut, viihde... oikeastaan kaikissa pitää ottaa huomioon mikä sopii sinne juhlapaikalle!) Että onnea etsintään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tätä mä oon yrittänyt miehellekin toitottaa, että parempi ajoissa kun viime tipassa :) ainoa kuka tän tuntuu ymmärtävän on mun isä! :D
      Juurikin tämä juhlatilan 'puuttuminen' on vähän jillinytmum hankintoja, turha osta jotain mikä ei välttämättä sovikaan.

      Mutta ssellasia hankintoja joilla ei oo niin tekemistä juhlapaikan kamssa, oon tehny jo nyt, vähän tasaantuu kulutkin kun ostelee pikkusen kerrallaan :)

      Poista

Sana on vapaa!