9. syyskuuta 2013

Laiska askartelijamorsian!

Mä vihaan askartelua. Tai no, vihaan ja vihaan. (mä saan usein töissä palautetta että käytän liikaa sanaa "vihaan". Mä oon niin negatiivinen)
Mutta sanotaan että en todellakaan pidä askartelusta. Se on tylsää, aikaa vievää ja lopputuloksena on yleensä turhaa roskaa jolla ei kukaan tee mitään.

Kuva täältä.


Heti ensimmäisten hääaiheisten keskustelujen yhteydessä mun kaasot ilmoitti että ne haluaa askarrella. Jes. Mä en halua.

Mietin heti että mitä kaikkea sitä voikaan ostaa valmiina ja tilata, ettei vaan tarttis mitään askarrella eikä tarttis itse tehdä.
Kortit, ohjelmat, menut, ruoat, koristeet, vaatteet ja lähes kaiken voi ostaa tai tilata. Jes.

Jostain käsittömättömästä syystä olen kuitenkin kesän aikana kolunnut tiimareita ja tigereitä ja mitälie etsien hääkrääsää ja askartelutarvikkeita.
Yh, miksi?
En tiedä.
Aion edelleen välttää askartelua niin paljon kuin vain suinkin pystyn, mutta ehkä joitain asioita vois itse tehdä?

Muutamia esimerkkejä ja ajatuksia, jotka jopa minä -tumpeloiden kuningatar osaisin (ehkä, tai sitten en) toteuttaa:

Mä en tiedä voiks tällasia askarella ite (varmaankin, mutta miten?) mutta nää on musta ihanat!

Mä en edes ymmärrä tota ohjetta.
Muistan joskus päiväkodissa tehneeni tän tyyppisiä viuhkoja, mutta en mä ymmärrä miten noista voi saada tollasia kauniita ja tasasia ympyröitä?
Tää on ihan hulvaton! Mun on ehkä pakko kokeilla tätä joskus jo ennen häitä! Häihinhän näitä kannattais olla varmasti useampi kuin yksi, tuskin yhteen vesimeloniin ihan älyttömästi mahtuu juotavaa?

Ihana idea! Näihin jääpaloihinhan ei tarvitse edes käyttää "markkinoiden parhaita" kukkia. Meidän kukkakaupassa on ainakin usein myynnissä jo vähän nuupahtaneita/ei enää pitkäikäisiä kukkia, nehän sopis tällasiin täydellisesti!

Hauskat ja söpöt tarjoiluvadit. Viinilaseja, karahveja, kynttilänjalkoja ja lautasia. Voila!
Itse varmaan käyttäisin vielä jotain kuumaliimaa tms?

Näitä mä oon miettinyt jo aikasemmin! Ajatus vessapaperirullan kanssa askartelussa kuvottaa mua sekä töissä että kotona, mutta näitähän voi tehdä myös talouspaperirullasta!

Superhauskat, vaikka pompomien ja riisipaperivarjostimien tilalla!
Mä aion olettaa, että nää on tehty puhaltamalla pyöreä ilmapallo täyteen ja kierittämällä lankaa sen ympärille.
Kun lankaa on tarpeeksi, on se kovetettu liimalla tai jollain sokeriliejulla?
Onko näin? Joku viisaampi saa korjata jos oon väärässä?

Mitä helppoaja mutta hauskoja ideoita teillä on hääaskarteluihin?
Kaikki kuvat Pinterestistä.

2 kommenttia:

  1. Mä aattelin kans aluksi et en sit varmana askartele ite mitään koska a) en osaa ja b) niinku sanoit että lopputulos usein on vaan jotain käyttökelvotonta ja turhaa...
    Jotenkii se mieli nyt on viimekuukausina muuttunu, et jos kuitenkin.... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huomaan kanssa että pikkuhiljaa alkaa ajatusmaailma muuttumaan ei niin askartelu vastaiseksi. Valitettavasti mun taidot ei kuitenkaan muutu, vaikka ajatukset muuttuukin :D onneks on paljon ystäviä jotka on askartelun ammattilaisia ;)

      Poista

Sana on vapaa!