2. marraskuuta 2014

28 viikkoa ilman suklaakakkua.

Päivittelin tovi sitten morsiusdieettikuntoremonttielämäntapamuutos-whateveristä ja lupasin päivitellä tilannetta. Nyt ois varmaan aika lunastaa lupaukset.
Viimeksi kirjoitellesani olin ehtinyt ainoastaan kaivamaan salikamat kaapin syövereistä ja näppäsemään muutaman kuvan.
Ensimmäinen kirjoitus löytyy täältä.
Google Auto Backupin ja mun erimielisyydet jatkuvat, 
mutta kävin manuaalisesti lisämäässä kuvat em. postaukseen.

Reilu kuukausi sitten raahasin itseni (salin sijasta) pilates tunnille. En ole koskaan aikaisemmin käynyt pilates (tai millään muullakaan ryhmä-) tunnilla ja ajatus jumppasalista täynnä hikoilevia ämmiä ei kyllä kutkuttanut yhtään. 


Yllätyksekseni tunti oli aivan mahtava. Sopi aloittelijoille, sopivan tehokas eikä tarvinnut opetella mitään yks hyppy kaks kolme viis vasen oikee neli kolme-askelkuvioita.
Tunnin järjestää Keho&Mieli jolla on älytön läjä erilaisia tunteja ympäri Helsinkiä (ja vissiin Vantaallakin). Liityin samantien Anytime jäseneksi, joka oikeuttaa mut käymään millä tahansa tunnilla koska tahansa. Vaikka joka päivä.

Mun ehdottomiks tuntisuosikeiksi on nousseet pilates, pilates&jooga sekä syvävenyttely. Aivan huipputunteja joissa oikeasti saa harjoitusta sekä keho että mieli.
Kauhean raskaita tunnit ei kyllä oikeasti ole, mutta ihana fiilis niistä jää.
Tuntien "keveydestä" huolimatta, en uskaltanut mennä puoliflunssaisena edes kokeilemaan. 
Hengittely on aika isossa osassa kaikkea, joten kun hädin tuskin sain leposykkeillä itsensä pidettyä elossa, skippasin treenit viikon ajaksi. Harmitti ihan vietävästi, mutta minkäs teet.
Syvävenyttely tunnin innoittamana, mä oon ottanut henkilökohtaisen haasteen jonka on tarkoitus olla myös mun joululahja. Instagramin käyttäjät jo ehkä sen ovatkin bonganneet, mutta tänä vuonna ajattelin antaa itselleni lahjaksi jouluspagaatin!

Lonkankoukistajan venytys vaatii mielikuvitusta,
sotkusta on turha välittää.

Tänään käytiin jo tosi lähellä!

Eikä viime viikollakaan kaukana oltu.
En oo päässyt spagaattiin varmaan yli kymmeneen vuoteen joten ehkä on jo aikakin opetella tämä taito uudestaan. Spagaattiin venymistaivoite kannustaa kivasti muutenkin pitämään huolta itsestään. Voin nimittäin kertoa, että kaikki venytykset ei meinaa sujua ihan niinkuin 10 vuotta sitten, kun ota elopainoa on kertynyt jonkun verran tässä vuosien varrella.

Ruokavalion oon pitänyt suhteelliset yksinkertaisena. Mä olen aivan liian laiska noudattaakseni yhtään mitään millintarkkoja mittaasitäjalasketota-ruokavalioita. Paljon kasviksia, proteiinia ja sopivasti rasvaa. Hiilarit oon yrittänyt pitää niin alhaalla kun nyt suinkin vain mahdollista, mutta en karttele niitä kuin ruttoa. Syön ruisleipää ja hedelmiä ihan surutta.

Ehkä tää tästä, tai kyllähän se jo tästä.
Kävin sovittamassa kakkospukua ja isohan se jo on.
Jee!

Miten teidän muiden projektit sujuu?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sana on vapaa!